måndag 3 september 2012

Min kamp - min fight!


Det finns dagar och veckor i ens liv då allt bara flyter på och solen skiner. Sen kommer dagar då molnen hopar sig över en. Jag har haft en sådan vecka.
Fick i tisdags besked att jag har cancer!

Hur ska man hantera detta och ett sådant besked? Ska jag dra något gammalt över mig, eller är det min tur att ta på fighter-handskarna och kämpa! 
Naturligtvis ska jag göra det. Och jag kommer också att gå ut med information om min sjukdom och hur jag kommer att hantera den, vad jag känner och hur det går. Även hur mina nära och kära hanterar situationen. 

Jag kommer att göra det på min blogg – tomasalm.blogspot.com. Jag gör det för jag behöver skriva av mig tankar och känslor. Jag gör det också för att sprida information, som eventuellt kan vara till hjälp och stöd för andra i liknande situation. Många känner ju mig och flera kommer att vilja ställa frågor, men känner att man kanske själv inte vill tala om det.
Men klart är, att min blogg också kommer ha kvar sin funktion som min politiska blogg. Kanske än mer aktivt.
OK – livet går vidare och jag håller just nu på med att planera hur jag ska hantera den närmaste tiden. Vill du veta mer, så läs och följ mig här min blogg. Vill du ställa frågor – gör det! 


Keep Smiling  - Keep Fighting
// Tomas

1 kommentar:

Kim sa...

Starkt av dig att dela med dig! Tror på dig!